כל מה שצריך לדעת לפני תביעת אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם איבד את יכולתו לעבוד ולהתפרנס כתוצאה מתאונה או מחלה. במקרים אלו ניתן לקבל כיסוי כספי מהביטוח הלאומי וביטוחים פרטיים. במקרים של אובדן כושר עבודה מומלץ להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה אשר יבצע בדיקה מקצועית של פוליסות הביטוח המורכבות ויסייע להוכיח את אובדן כושר העבודה מול הביטוח הלאומי וחברת הביטוח.

ביטוח אובדן כושר עבודה בפוליסה אישית משמעותו זכאות של בעל הפוליסה בתקופה בה אינו מסוגל לעבוד באופן מלא או חלקי (אי כושר) עקב מחלה או תאונה, לפיצוי חודשי מחברת הביטוח. הביטוח מעניק למבוטח תחליף לפרנסתו ולהכנסותיו החודשיות, סכום הפיצוי נקבע על פי הפיצוי החודשי הנקוב בפוליסה ובהתאם לתנאי הפוליסה. בד"כ כדי שמבוטח ייחשב כבלתי כשיר לעבוד, עליו לאבד את כושר עבודתו בשיעור של 75% לפחות. יחד עם זאת, ניתן לרכוש הרחבות, בהן יהיה המבוטח זכאי לתגמולי ביטוח גם בשיעורים נמוכים יותר, למשל החל משיעור של 25%.

משרד עורכי הדין רנרט סלומון נבחר ע"י דירוג DUN&BREDSTREET
כאחד המשרדים המובילים בתחום הביטוח והנזיקין.

חשוב לדעת מה לעשות על מנת להבטיח את הזכויות שלכם

  • בעת רכישת פוליסת ביטוח או חתימה על פוליסה במסגרת קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות או ביטוח חיים מומלץ לבחור בפוליסת ביטוח בה קיים כיסוי ל “אובדן כושר עבודה”.
  • בעת בחירת פוליסת הביטוח יש לשים לב כי הביטוחים השונים מציעים מספר מסלולים שבהם ניתן משקל שונה לרכיב של אובדן כושר עבודה ביחס לשאר הרכיבים.
  • מומלץ לקבוע את סכום הפיצוי בביטוח באחוזים מהשכר (מומלץ 75%) ולא כסכום נומינאלי משום שעם הזמן השכר עולה ואם הסכום לא יעודכן בפוליסה הפיצוי לא יהלום את השכר.
  • בד"כ בעת קרות מקרה של אובדן כושר עבודה חברת הביטוח תשלם 75% מהשכר המבוטח וכן תשחרר את הפרמיות ששילמו העובד והמעסיק לתגמולים ולפיצויי פיטורים.
  • קיימים מספר סוגים של כיסוי ביטוחי לאובדן כושר עבודה:
    אובדן כושר עבודה מוחלט – ההגדרה הבסיסית ביותר. במסגרתה נדרש כי המבוטח יאבד לפחות 75% מכושר עבודתו כדי להיות מוכר כמי שאיבד כושר עבודה.
    אובדן כושר עבודה מורחב – הפיצוי יינתן במקרים של אובדן של 25% מכושר העבודה.
    אובדן כושר עבודה מקצועי – ימנע מחברת הביטוח לדרוש כי המבוטח יעסוק בעיסוק השונה מזה שעסק בו בשנים האחרונות.
    אובדן כושר עבודה מקצועי מורחב – מבטיח הכרה במבוטח כמי שאיבד כושר עבודה אם איבד 25% מהיכולת לעסוק במקצוע שלו.
  • יש להדגיש כי מדובר בדרגת אי כושר ולא בדרגת נכות רפואית. גם מבוטח שאינו סובל מנכות רפואית עשוי להיות זכאי לתגמולי אי כושר.
  • תקופת המתנה – במרבית הפוליסות קיימת תקופת המתנה של 3 חודשים מהיום שבו המבוטח איבד את כושר העבודה ועד ליום שבו מתחיל הפיצוי החודשי. בד"כ יש פיצוי רטרואקטיבי של עד חודשיים מתוך תקופת ההמתנה.
  • התיישנות – התיישנות תביעות אובדן כושר עבודה כעבור 3 שנים. מומלץ לפנות לעורך דין מומחה לאובדן כושר עבודה בהקדם. הגשת תביעה לחברת הביטוח, מו"מ והתכתבויות עם חברת הביטוח אינן עוצרות את מניין השנים. רק הגשת תביעה לבית המשפט תעצור את מניין השנים להתיישנות. מטעמים אלו אדם שמגיש תביעה בגין אובדן כושר עבודה שהחל לפני יותר משלוש שנים יוכל לדרוש פיצוי רק בגין שלוש השנים האחרונות ובגין הגמלה העתידית.
  • בתביעה מול הביטוח הלאומי ומול חברת הביטוח יידרש התובע להוכיח את אובדן כושר העבודה בתהליך ארוך הדורש מיומנות מקצועית רבה. על מנת למצות את מלוא הזכויות מומלץ להסתייע בעו"ד אובדן כושר עבודה מנוסה אשר בקיא בפוליסות הביטוח המורכבות ומסתייע במומחים מתאימים בתחומים הרלבנטיים לשם כך.

משרדנו מייצג בהצלחה, כבר למעלה מ-35 שנים, מקרים רבים של תביעות בגין אובדן כושר עבודה.

לתיאום פגישת יעוץ להערכת סיכויי התביעה וגובה הפיצוי ללא התחייבות

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

תביעות אובדן כושר עבודה בהן טיפלנו לאחרונה

סיפורים אחרונים

קבלן שיפוצים נפל במהלך עבודתו מסולם, כתוצאה מכך סבל מפגיעות אורטופדיות בכתף ובכף היד. כושר עבודתו נפגע בצורה משמעותית אך נטען כלפיו כי הגדרת תפקידו כקבלן בפוליסה מביאה לכך שאינו זכאי לפיצוי שכן מדובר לשיטתה של חברת הביטוח בעבודה תפעולית ניהולית ולא בעבודת כפיים ממש. לאחר פניה למשרדנו והתערבותנו בהתנהלות אל מול חברת הביטוח השגנו עבורו פיצוי לכל התקופה שבה נפגע כושר עבודתו. כמו כן השגנו עבורו פיצוי מלא בגין שיעור הנכות שנקבע לו בתשלום חד פעמי.

סיפורים אחרונים
למשרדנו פנתה אישה שהוצאה לה לפני 20 שנה פוליסת אובדן כושר עבודה. לפני הוצאת הפוליסה נערך הליך גילוי קצר במסגרתו השיבה שהינה מעשנת. בשעתו חברת הביטוח הוציאה פוליסה בלא החרגה כלשהי. ברבות השנים התפתחה מחלה ריאתית חמורה והיא איבדה לחלוטין את כושר עבודתה. פנייתה לחברת הביטוח נדחתה בטענה להסתרת מידע מהותי. במסגרת ההליך המשפטי השגנו צו לקבלת מלוא המסמכים שקדמו לעריכת הביטוח. השמטנו את הבסיס מטענת אי הגילוי והשגנו עבורה פיצוי מקסימאלי בהתאם לפוליסה.
סיפורים אחרונים
נגר מקצועי בעל נגריה מצליחה נפגע ממסור פגיעה משמעותית בכף ידו הדומיננטית. הפגיעה מנעה ממנו להוסיף לעבוד במקצועו כנגר מומחה. נטען כלפיו כי הפגיעה איננה מגיעה כדי אובדן כושר עבודה מלא ובנוסף נטען כי הפן המקצועי מהווה רק חלק קטן מסך עבודתו שכן באחריותו גם נושאי ניהול ושיווק של העסק. הצלחנו להוכיח כי הפגיעה בכושר עבודתו משמעותית ובעלת השלכות גדולות על העסק בכללותו. בפשרה שהושגה משולמים לתובע תשלומים חודשיים הגם שהוא ממשיך באופן חלקי בעיסוקו.

שאלות ותשובות בנושא תביעות אובדן כושר עבודה

פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה  משלמת את משכורתו המלאה או בחלקה של מבוטח שאינו יכול לעבוד בשל תאונה, מחלה או בעקבות סיבות רפואיות אחרות.

במצב של אובדן כושר עבודה המבוטח יקבל פיצוי ש 75% משכרו כפי שהיה ב 12  החודשים שלפני  כמו כן בתקופה של אובדן כושר העבודה חברת הביטוח  משלמת במקום העובד את קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים.

תקופת ההמתנה נמשכת בד"כ 90 יום מהיום שבו המבוטח איבד את כושר עבודתו ועד לזמן שבו החלה חברת הביטוח לשלם. בחלק מהפוליסות, במקרים של אובדן כושר עבודה מעל 90 יום, ניתן לקבל תשלום גם עבור 90 הימים הראשונים.

באופן עקרוני. תביעה בגין פוליסות אישיות יש להגיש לא יאוחר משלוש שנים מיום האירוע שאחרת התביעה מתיישנת וזאת להבדיל מהתיישנות "רגילה" שמניינה שבע שנים מיום אירוע הנזק.כאשר התביעה מוגשת בזמן, ניתן לקבל גם תשלום רטרואקטיבי עד 36 חודשים אחורה. על מנת להימנע ממצבים של התיישנות יש להדגיש כי רק תביעה לבית המשפט עוצרת את מניין זמן ההתיישנות. תביעה שהוגשה לחברת הביטוח לא עוצרת את מניין ההתיישנות.

מומלץ לפנות לעו"ד מומחה לנושאי ביטוח הבקיא בפוליסות של אובדן כושר עבודה, במרבית המקרים ניתן באמצעות טיפול משפטי דקדקני ובדיקה מקיפה של ההיסטוריה הרפואית, מועדי עריכת הביטוח אופי והיקף השאלות שנשאלו לפני הוצאת הפוליסה להתמודד עם הטענה בהצלחה ולהביא לתשלום  פיצוי על פי הפוליסה.

 

מקרים לדוגמא

לקוחות ממליצים

כתבות ומידע נוסף בנושאים אובדן כושר עבודה, תאונות עבודה ותביעות ביטוח

כיצד לקבל פיצוי מקסימלי

עו"ד שהם סלומון בערוץ 20

כיצב לקבל פיצוי מקסימלי

ליעוץ מיידי
ללא התחייבות

Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.