המדריך המלא לרשלנות רפואית – עורך דין רשלנות רפואית

תביעות בגין רשלנות רפואית מוגשות במקרים שונים שבהם נגרם נזק בעקבות מעשה או מחדל של גורם רפואי. התביעות מוגשות בדרך כלל כנגד מוסד רפואי או כנגד הרופא עצמו. אם נקלעתם לסיטואציה שבה נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, כדאי לפנות להתייעצות ראשונית עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

לשם הוכחת רשלנות רפואית צריכים להתקיים 3 תנאים: רשלנות, נזק, קשר סיבתי בניהם.

  1. התרשלות מצד הגורם הרפואי – לא כל מה שנראה כהתנהלות לא תקינה מהווה רשלנות רפואית ועילה לתביעה. קיימים מקרים בהם התנהלות אשר נראית למטופל כרשלנות רפואית עומדת בקריטריונים הרפואיים הרלבנטיים. השלב הראשוני בבחינת עילה לתביעה הינו הצגת עובדות המקרה והתיעוד הרפואי בפני עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. לעיתים הדבר ילווה בהתייעצות ראשונית עם רופא מומחה.
  2. קיום נזק – לשם קבלת פיצוי יש להוכיח שנגרמה נכות לצמיתות בעקבות הרשלנות. בשל עלויות חוות הדעת הרפואיות,במקרים שבהם נגרם נזק זמני קל, לא כדאי מבחינה כלכלית להגיש תביעה.
  3. קשר בין ההתרשלות לנזק – יש להוכיח שנזקי הגוף נגרמו בשל הרשלנות הרפואית.
רשלנות רפואית

השלבים העיקריים בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית:

ניתן להגיש תביעה עד שבע שנים מתאריך התאונה. מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים בסמיכות למועד התאונה, על מנת לממש את מלוא הזכויות של הנפגע ולהימנע מטעויות שנעשות בתום לב ועלולות לאחר מכן להפריע לניהול ההליך.

משרדנו מתמחה בתביעות רשלנות רפואית כבר למעלה מ-35שנים. אנו נטפל עבורכם בכל הנדרש להגשת תביעה בכלל זאת איתור מסמכים נדרשים וחוות דעת של מומחים רפואיים בתחומים השונים.

לתיאום פגישת יעוץ להערכת סיכויי התביעה וגובה הפיצוי ללא התחייבות

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

תביעות רשלנות רפואית בהן טיפלנו לאחרונה

סיפורים אחרונים

רשלנות בניתוח פלסטי – בהמלצת פלסטיקאי נגשה אישה בת 30 לניתוח להסרת עודפי עור בבטן. הובטח לה כי הניתוח יהיה פשוט והוצגה בפני האישה הדמיה של מצב עתידי של הבטן לאחר הניתוח. בפועל הניתוח כשל, האישה סבלה בהתחלה מכאבים ואף מדימום ולאחר מכן נותרה צלקת ניתוחית גדולה יחסית ומראה הבטן כמעט ולא השתנה ואף הורע באזורים מסוימים. מעבר לסבל הפיזי ולפגם האסתטי הברור פיתחה האישה הפרעה רגשית שהלכה והחמירה ועיקרה בושה והימנעות קיצונית מחשיפת גופה. משרדנו הגיש לבית המשפט בשמה תביעה גם בהיבט הפלסטי אסתטי עם השלכות תפקודיות וגם בהיבט הנפשי רגשי והסבל הגדול שנגרם. בפשרה שהושגה לאחר הגשת תביעה והליך גישור שולמו לתובעת פיצויים בסדרי גודל של כ-500,000 ₪.

סיפורים אחרונים

רשלנות באבחון ובטיפול – בחור כבן 40 הגיע לחדר המיון עם תלונות על כאב בטן חריף. בחדר המיון התרשמו כי מדובר בתופעה קלה הנובעת מווירוס ולאחר בדיקה קצרה שוחרר לביתו. החולה הוסיף לסבול מכאבי בטן וחום במשך 3 ימים ואז חלה החמרה דרמטית במצבו והוא הובהל בשנית על ידי בני משפחתו לחדר המיון. שם הסתבר שהוא סובל מדלקת חמורה בתוספתן שגרמה לנקב  ונותח באופן מיידי. משרדנו הגיש תביעה כנגד בית החולים במסגרתה נתבעו ראשי נזק שונים לרבות כאב וסבל. בתום הליך גישור פוצה התובע בסך של כ-350,000 ₪.

סיפורים אחרונים

בחור צעיר נפגע בתאונת ספורט ונגרמו לו מספר שברים פתוחים. בהגיעו לבית החולים בוצע בו ניתוח שבדיעבד הסתבר כבלתי מתאים לסיטואציה וכתוצאה ממנו חלה החמרה במצב הרגל שנותחה. נותרה נכות אורטופדית המפריעה בתפקוד היומיומי ובעבודתו. במקרה הזה הצטיידנו בחוות דעת מקיפה של מומחה בתחום הכירורגיה האורטופדית שקבע גם את האחריות של בית החולים בגין הטיפול השגוי שניתן לנפגע והן את ההשלכות, דהיינו את הנכות המשמעותית שנותרה. בסופו של דבר ולאחר הגשת תביעה והתדיינויות שונות השגנו עבור התובע פיצוי של מליון ומאתיים אלף ₪.

לקוחות ממליצים

כתבות נוספות בנושא רשלנות רפואית

ליעוץ מיידי
ללא התחייבות

Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.